معرفی کامل برند Bahco (باهکو)
معرفی برند

معرفی کامل برند Bahco (باهکو)

باهکو یک برند سوئدی در صنعت ابزار دستی است که اکنون بخشی از SNA اروپا و بخشی از Snap-on است. ریشه های آن به انقلاب صنعتی در سوئد در اواخر قرن هجدهم برمی گردد و با ابتکاراتی مانند تولید آچار لوله و آچار قابل تنظیم مدرن آغاز می شود. از آن زمان، دامنه محصولات این شرکت با مجموعه ای کلی از محصولات که امروزه شامل بیش از 7000 ابزار دستی است، گسترش یافته است.

علی ذوالفقاری  تاریخ:  دیدگاه: 0  بازدید: 545
متن

سال های اولیه (دهه 1880 – 1950):

داستان باهکو در سال 1886 آغاز شد وقتی مخترع سوئدی یوهان پتر یوهانسون (1853–1943) شرکت خود را با نام Enköpings Mekaniska Verkstad در انکوپینگ سوئد تأسیس کرد. یوهان پتر، معروف به JP، مخترع و صنعتگر بود. وی آچار لوله کشی مدرن (1888) و آچار قابل تنظیم (اختراع ثبت شده در 1891 و 1892) را اختراع کرد.

در سال 1890 حقوق فروش و بازاریابی شرکت برای محصولات آن توسط بازرگان Berndt August Hjorth 1862–1937، بنیانگذار BA Hjorth & Co تصویب شد.

در سال 1916 یوهان پتر یوهانسون تمام سهام خود را در Enköpings Mekaniska Verkstad به Berndt August Hjorth فروخت و این شرکت تحت عنوان شرکت جدید ABBA Hjorth & Co به یک شرکت وابسته تبدیل شد. با این حال، تنها در سال 1954 بود که شرکت نام خود را به AB Bahco (مخفف نام اصلی BA Hjorth & Co) تغییر داد.

طی سال های بعد، باهکو دستخوش تغییرات و خرید های زیادی شد، حضور خود را در خارج از کشور تثبیت کرد و در بازار سهام سوئد معرفی شد.

دوران تغییرات (دهه 1960 – 1980):

در طی دهه های 1960 و 1970، AB Bahco از چهار شرکت بزرگ تشکیل شده بود: Bahco Ventilation ،Mecamen ،Bahco Tools و Bahco Sudamericana. تهویه باهکو وظیفه تولید و تأسیسات تصفیه هوا، انرژی و بازیافت را بر عهده داشت، Mecamen دارای کلیه سیستم های پنوماتیک، هیدرولیک و کنترل بود و ابزار های Bahco تولید ابزار دستی، ابزار های هوا و ابزار های هیدرولیکی را کنترل می کرد. Bahco Sudamericana بزرگترین شرکت تابعه خارجی Bahco بود که در کارخانه واقع در سانتافه آرژانتین ابزار دستی تولید می کرد.

در سال 1991، Bahco Tools توسط شرکت صنعتی Sandvik AB خریداری شد و به Sandvik Bahco تغییر نام داد. کارخانه اصلی Bahco Tools در انکوپینگ سوئد و سپس به یک مرکز تولید جداگانه در منطقه تجاری Sandvik اره و ابزار تبدیل شد. در این مدت، سرمایه گذاری های عمده ای برای افزایش بهره وری و کاهش زمان تولید در بخش تولید انجام شد. علاوه بر این، یک مفهوم توزیع جدید برای بهبود تحویل و در دسترس بودن معرفی شد.

تا به امروز (1990s – 2010s):

در اواسط دهه 1990 Snap-on Incorporated تولید کننده و توزیع کننده جهانی ابزار، با خریداری شرکت اسپانیایی، ابزار دستی Herramientas Euro tools S.A وارد بازار اروپا شد. در سال 1999، Snap-on منطقه تجاری Saws & Tools را از Sandvik خریداری کرد. شغل کسب شده Bahco Group AB نامگذاری شد، شرکتی با 2500 کارمند.

در سال 2005 Bahco AB و Herramientas Euro Tools S.A با هم ادغام شدند و SNA Europe را با Bahco به عنوان برند برتر این شرکت تأسیس کردند. دفتر مرکزی آن در کلان شهر پاریس، در فرانسه تأسیس شد.

محصولات:

مجموعه کل محصولات Bahco شامل بیش از 7000 مورد ابزار دستی حرفه ای مانند اره های برش فلز، سوهان، آچار و کلید، سوکت و لوازم جانبی، ابزار بادی، ابزار پنوماتیک و بیت، پیچ گوشتی ، انبر، ابزار ویژه خودرو، لوازم الکترونیکی  و انبرهای مکانیکی ظریف، دستگاه های کششی، وسایل سردسازی و محافظت، ابزار ذخیره سازی، ابزارهای نجاری، هرس و ابزار دستی جنگلداری است.

نوآوری ها و حقوق ثبت اختراع:

1888: JP آچار لوله را اختراع و ثبت اختراع کرد.

1891: اولین حق ثبت اختراع JP در آچار قابل تنظیم ثبت شد.

1969: تیغ اره برقی Bi-metal Sandflex معرفی شد.

1982: اولین پیچ گوشتی ارگونومیک جهان را معرفی شد.

1996: ثبت اختراع اره برقی برتر معرفی شد.

در همین دسته بندی
درباره نویسنده
علی ذوالفقاری
علی ذوالفقاری

مدیر مجموعه کیاگستر پارس

کارشناش نرم افزار هستم و به ابزارآلات و تجهیزات صنعتی علاقه دارم.

امتیاز و دیدگاه کاربران

جمع بندی


5
از 5
از مجموع 0 امتیاز
دیدگاه خود را در مورد این مطلب بیان کنید
افزودن دیدگاه
پرسش و پاسخ
پنل پرسش
پرسش خود را در مورد این مطلب بیان کنید
ثبت پرسش