معرفی کامل برند Makita (ماکیتا)
معرفی برند

معرفی کامل برند Makita (ماکیتا)

شرکت Makita یکی از بهترین و عظیم ترین شرکت های تولید کننده ی ابزارآلات برقی و شارژی در جهان است که در کشور ژاپن توسط ماسابورو ماکیتا بنیان گذاری شد ما در این مقاله قصد داریم به طور کامل تر به این برند و فعالیت هایش در طی این سالها تا به اکنون بپردازیم …

علی ذوالفقاری  تاریخ:  دیدگاه: 0  بازدید: 1132
متن

تاریخچه ی کامل برند Makita

ماکیتا (به انگلیسی: Makita Corporation)؛ در سال 1915 به عنوان یک شرکت خصوصی فروش و تعمیرات ابزار برقی در استان آیچی ژاپن تحت نام ماکیتا دنکی سِی ساکوشو توسط ماسابورو ماکیتا تأسیس شد. پس از چندین سال آزمایش و ارتقاء فناوری خود در سال 1935 اولین موتور ساخت خود را به اتحاد شوروی صادر کرد. در دسامبر سال 1938 شرکت به‌طور رسمی تحت نام شرکت برق کاری ماکیتا ثبت شد.

فناوری جدید موتور براشلس

ماکیتا اولین ابزار براشلس خود را برای صنایع دفاعی و هوایی در سال 2004 تولید کرد. این ابزار برای طول مدت کار، قدرت و سرعت بیشتر طراحی شدند به همین علت ابزار ماکیتا انتخاب خوبی برای مونتاژهای دقیق بودند. در سال 2004 ماکیتا این فناوری کارامد را با ابزار 18 ولتی در اختیار بقیه پیمانکاران گذاشت.

َشرکت ماکیتا در سال 1915 شروع به کار کرده و همزمان شرکت های تعمیراتی خود را در ناگویای ژاپن و توکیو و اوزاکا بنا کرد. در سال 1938 محصولات الکتریکی خود را به بازار عرضه کرده و در اپریل سال 1945 نزدیک به جنگ جهانی دوم مکان خود را به سیمیوشی چو نزدیک شهر آنجو انتقال دادند تا از نبرد هایی هوایی متفقین آن روز ها دور مانند. شروع کار جدی و پیشرفت آنها را می توان از سال 1958 با عرضه محصولات جدیدتر مثل رنده برقی به بازار دانست به طوری که در سال 1969  با گذشت یک دهه با عرضه دریل شارژی، این شرکت در ابزارآلات از دیگر شرکت ها سبقت گرفته و محصولات خود را گسترش بیشتری داد.

هدف اصلی این شرکت

شرکت ژاپنی ماکیتا اولین تولید کننده و صادر کننده ابزارآلات الکتریکی در ژاپن است که بیش از 350 نوع محصول در 4 زمینه داراست. هدف اصلی شرکت در ابزارآلات، محصولات قابل حمل بوده به طوری که 52 درصد سهام خود را تا سال 2003 صرف تولید، ابزارآلاتی از جمله دریل برقی و شارژی، چرخ سمباده و پیچ گوشتی الکتریکی و دیگر تجهیزات مربوط کرده است.

ابزارآلات نجاری

آنها بر روی تولید ابزارآلات قابل حمل نجاری نیز فعالیت داشته و محصولاتی از جمله رنده، اور فرز نجاری و… تولید کرده است. به طور کلی 19 درصد از فروش تا سال 2003 در شرکت، مربوط به این ابزارآلات بوده است.

ابزارآلات ثابت نجاری نیز زمینه دیگر فعالیت این شرکت بوده و محصولاتی از جمله اره میزی، رنده برقی، اره نواری تولید کرده که سهم فروش آنها تا سال 2003 یک درصد بوده است.

اگر چه محصولات ماکیتا از قدیم الایام، سنتی بوده اند اما امروز ابزار آلات پیشرفته ای از جمله اره های زنجیری، دمنده مکنده نیز تولید و به بازار عرضه می کند، که این محصولات فروش 11 درصدی محصولات را به خود اختصاص داده است. دیگر درآمد شرکت تعمیر و تعویض قطعات ابزارآلات بوده که بیش از 16 درصد سود شرکت را تشکیل داده است.

توسعه ی محصولات و صادرات

شرکت ماکیتا آغاز کار صادرات خود و گسترش خارجی را در سال 1970 شروع کرد. سهام شرکت در سال 1968 و 1970 خریداری شده و این سهام به افراد خارجی برای توسعه محصولات ماکیتا فروخته می شد! هدف از این کار این بود که بتوانند محصولات خود را گسترش و جهانی کنند و در هر بازار یک شعبه ایجاد کنند تا ماکیتا یک محصول پر فروش در دنیا شود. اولین کشور در این موضوع ایالات متحده آمریکا بود و با راه اندازی این کار، تنها در عرض چهار سال توانستند در کشورآلمان، بلژیک، برزیل، اتریش و سنگاپور سهام دارانی را جذب و پیشرفت داشته باشد.

دلیل پیشرفت سریع آنها را می توان این دانست که، محصولات قابل عرضه ماکیتا کم هزینه بوده و مزیت بسیار زیادی برای اروپا و آمریکا در پی داشته است. در پایان سال 1970 شرکت تقریبا یک پنجم بازار جهانی ابزار را در دست خود گرفته بود و تقریبا به شرکت بلک اند دکر نزدیک شده بود.

تاسیس شرکت در خارج از کشور

عوامل گوناگونی ماکیتا را برای ایجاد عملیات تولید در خارج کشور ترغیب می کرد. از جمله این عوامل می توان به افزایش کار آفرینی و به حداقل رساندن نرخ نوسانات ارز و به طور کلی، از بین بردن محدودیت های تجاری و به اصطلاح پیوند بین کسب کار بوده است. به این منظور ماکیتا مراکزی را در کانادا و برزیل در سال های 1980 و 1981 و با پیشرفت بیشتر در آمریکا و انگستان در سال های 1985 و 1991 توسعه داد. در سالهای آتی نیز این ماکیتا توسعه خود را در کشور هایی از جمله رومانی و فنلاند ادامه داد.

محصولات جدید

ماکیتا در سال 1990 توسعه محصولات جدید خود را ادامه داد و این کار را با تمرکز بر روی طراحی و اورگونومی و همچنین کنترل صدا  و ایجاد تمیزی و ارتعاش کمتر را درحین کار مورد توجه قرار داد.این شرکت توانست تا سال 1997 بیش از 150 محصول در این عرصه اختراع و به سراسر دنیا عرضه کند. برخی از این اکتشافات چمن زن های شارژی بوده است. این شرکت دو خط تولید محصولات بی سیم و شارژی خود را در سال 1997 راه اندازی کرد.

وضعیت ماکیتا در ایران

در کشور ما ماکیتا یک محصول پرفروش و با قیمتی مناسب به بازار می رسد. گارانتی این برند را شرکت صنعتی تیوا در ایران عرضه می کند. مدیر عامل این شرکت جناب آقای مهندس اسکوئی است. ماکیتا دارای خدمات پس از فروش خوبی در ایران است. شما می توانید قسمتی از محصولات ماکیتا را با تمام مشخصات کاری آنها در سایت ابزارکیا مشاهده کنید.

در همین دسته بندی
درباره نویسنده
علی ذوالفقاری
علی ذوالفقاری

مدیر مجموعه کیاگستر پارس

کارشناش نرم افزار هستم و به ابزارآلات و تجهیزات صنعتی علاقه دارم.

امتیاز و دیدگاه کاربران

جمع بندی


5
از 5
از مجموع 0 امتیاز
دیدگاه خود را در مورد این مطلب بیان کنید
افزودن دیدگاه
پرسش و پاسخ
پنل پرسش
پرسش خود را در مورد این مطلب بیان کنید
ثبت پرسش