کمپرس سنج موتور با چهار آداپتور ال کا مدل A1015

1927

ﺷﻨﺎﺳﻪ:

1253

ﺑﺮﻧﺪ:

LKTools

ﺩﺳﺘﻪ ﺑﻨﺪی:

مکانیکی خودرو
قیمت : 1,280,000 تومان
تعداد

  • موجود در انبار
  • ارسال به سراسر ایران
  • تضمین کیفیت کالا
  • سوالی دارید؟
  • دیدگاه خود را وارد کنید
توضیحات

فشار سنج ها برای اندازه گیری فشار مدارهای مختلف خودرو مورد استفاده قرار میگیرند. این ابزارها برای اندازه گیری کمپرس موتور، فشار روغن در مدار روغن کاری و … کاربرد دارند.

با استفاده از تست کمپرس متوجه خواهید شد که موتور خودروتان در چه وضعیتی قرار دارد. در واقع موتور، از برخی جهات مشابه پمپ باد کار می کند،بنابراین برای این که به طور موثر و کارآمد عمل کند و به راحتی استارت بخورد، نیاز به کمپرس و آب بندی خوب دارد.
به عنوان یک اصل، جرم کمپرس بیش تر موتورها بایدبین 140 تا 160 باشد و نباید بین سیلندرها تفاوتی بیش تر از 10 درصد وجود داشته باشد. کمپرس پا یین در یک سیلندر معمولا بیانگر وجود نوعی ایراد در سوپاپ دود است. کمپرس پایین در دو سیلندر کنار هم معمولا به این معنی است که واشر سرسیلندر خوب عمل نمیکند. کمپرس پا یین در همه سیلندرها نشانگر روند فرسودگی رینگ ها و سیلندرهاست و موتور به معاینه فنی جدیتری نیاز دارد.

بررسی کمپرس موتور

کمپرس را می توان به دو روش اندازه گیری کرد: به روش دستی با اندازه گیری کمپرس، یا الکترونیکی با تحلیل گر موتور. روش اندازه گیری دستی تنها روش قابل دسترسی است که بیش تر افراد نیز خودشان به تنهاییمی توانند آن را انجام دهند. برای بررسی کمپرس ابتدا موتور را خاموش کنید تا عمل احتراق متوقف شود. دریچه گاز و هوا را باز کنید. در حالی که فشارسنج را در محل قرارگیری یکی از شمع ها می بندید، موتور را با استفاده از سوییچ استارت کنترل از راه دور به مدت چند ثانیه روشن کنید تا بتوانید بیش ترین مقدار فشار را بخوانید. این کار را برای هر یک از سیلندرها انجام دهید و آن را با مقادیری که شرکت سازنده داده است مقایسه کنید. اگر کمپرس در یک یابیش از یک سیلندر، کم است، این مشکل در مواردی خاص به سوپاپ ها و رینگ ها مربوط می شود.از طریق سوراخ شمع با پاشیدن مقدار کمی روغن موتور به سیلندر می توان تست کمپرس را انجام داد و این کار را تکرار کرد. روغن به طور موقت، رینگ ها را آب بندی میکند. اگر این رقم از بار دوم بالاتر بود، به این معنی است که رینگ ها و یا سیلندر مستهلک شده اند. اگر در خواندن عدد کمپرس تغییری حاصل نشد، به این معنی است که بوش سیلندر یا تعدادی از سوپاپ های دود یا هوا ایراد دارد.

در روش الکترونیکی، رایانه، کمپرس هر یک از سیلندرها را با ارزیابی تغییرات کم در دور آرام موتور هنگام روشن شدن تخمین می زند. نتایج به دست آمده تقریبا واقعی هستند و می توان بدون باز کردن شمع آن را در مدت زمان کوتاهی انجام داد. تحلیل گر رایانه ای نتایج تست کمپرس را به صورت چاپی نیز تحویل می دهد تا دید نشان راحت بوده و بتوان آن را با ارقام واقعی مقایسه کرد.

چرا باید فشار کمپرس را اندازه گرفت؟

فشار داخل اتاق احتراق در پایان مرحله تراکم باید میزان مشخصی باشد که در کاتالوگ هر موتوری درج شده است.

وقتی یک موتور درون سوز کار میکند هر لحظه دچار فرسایش ناشی از اصطکاک بین قطعات می باشد هر چند این فرسایش با وجود روغن کاری پرفشار می تواند بسیار ناچیز باشد ولی هرگز صفر نخواهد شد و این بدین معنی خواهد بود که با کارکرد زیاد موتور، لقی بین قطعات افزایش می یابد و راه فرار کمپرس برای هوا و سوخت باز می شود . نتیجه این اتفاق از دست رفتن قدرت تولیدی موتور خواهد بود.

برای اینکه تعمیرکاران متوجه بشوند که یک موتور دچار نشتی یا فرار کمپرس شده است باید فشار مرحله تراکم را اندازه گیری بکنند.در موتور های تک سیلندر این اندازه گیری صرفا با مقدار استاندارد که در کاتالوگ درج شده است مقایسه می شود ولی در موتور های چند سیلندر حساسیت بیشتر می باشد. گاهی ممکن است که فشار کمپرس از محدوده استاندارد خارج نشده باشد ولی به دلیل این که سایر سیلندر ها فشار متفاوتی دارند و این اختلاف فشار موجب بهم خوردن بالانس موتور می شود با وجود این که استاندارد ما را ملزم به رفع نشتی کمپرس نمیکند اما عدم بالانس باعث می شود راهی بجز رفع نشتی باقی نماند.

طریقه اندازه گیری فشار کمپرس موتور:

برای سنج کمپرس موتور با کمپرس سنج باید شمع همه سیلندر ها را باز کرد و کمپرس سنج را محکم با دو دست بر روی جای شمع سیلندر مورد نظر  نگه داریم به صورتی که قسمت لاستیکی کمپرس سنج در جای شمع فشرده بشود.

در همین حالت با استارت زدن موتور را به گردش در می آوریم و عقربه کمپرس سنج بالاترین فشار را در طی چرخش چند دور موتور به ما نشان می دهد. کمپرس تمام سیلندرها باید در یک رنج قرار داشته باشند. با فشار دادن ضامن، عقربه آزاد می شود و بر روی عدد صفر قرار میگیرد

  • طراحی شده جهت انجام تست برای شناسایی پیستون ­های آسیب دیده، رینگ ­های فرسوده، سوپاپ ­های سوخته وتغییر شکل داده شده و همچنین اطلاع از سالم بودن واشر سرسیلندر
  • مناسب برای خودروهای داخلی، خارجی، برقی و غیره
  • دارای دو مقیاس PSI و KPa
  • دامنه اندازه گیری 2000 پاسکال و 0 - 300 PSI
مشخصات
10 قلم

مشخصات

ابعاد
30x21x6 سانتی‌متر
سایر توضیحات
سایز سری ها: M18x1.5 و M14x1.25 و M10x1.0 و M12x1.25
کاربری
مکانیکی
عیب یابی
دارد
قابلیت ها
اندازه گیری سریع و دقیق فشار داخل سیلندر موتورهای بنزینی
نوع عیب یابی
تشخیص کمپرس هوا در سیلندر موتور
شناسه انبارداری
LK-A1015
امتیاز و دیدگاه کاربران

جمع بندی


5
از 5
از مجموع 0 امتیاز
دیدگاه خود را در مورد این محصول بیان کنید
افزودن دیدگاه
پرسش و پاسخ
پنل پرسش
پرسش خود را در مورد این محصول بیان کنید
ثبت پرسش
برچسب ها